Komentáre k hre Slovný futbal SK
Predchádzajúca stránka ďalšia stránka-
24.09.2023 18:43
-
24.09.2023 09:48
Jenkings, ešte ťa chcem poprosiť, aby som bola férová, včera o 18,39 mi nabehla hra s hráčom s nickom Fender a pár sekúnd na to, mi ukázalo, že som vyhrala kontumačne. Zrejme mu hra spadla a nezaslúžené víťazstvo mám ja. Zruš prosím ťa aj túto hru. Veľmi ti ďakujem a určite aj Fender -
24.09.2023 09:33
Ďakujem, jenkings -
24.09.2023 08:02
hotovo -
23.09.2023 19:02
Vůbec nestíhám, snad se na to stihnu mrknout zítra ráno a vyřešit vše co tu na mne čeká. -
23.09.2023 17:46
Ahoj jenkings. Mohol by si mi prosím ťa anulovať zápas s hráčom s nickom Pajty? Bolo to včera o 18:14. Vôbec o tom neviem. Ďakujem. Písala som ti už včera, ale keďže sa nič nezmenilo, tak píšem ešte raz. -
23.09.2023 12:39
a buď aspoň trochu hrdina a nevymázaj si príspevky... -
23.09.2023 12:28
skús sa trochu zamyslieť, prosím ťa, môžem mať aj 100 nickov, keď nevidím kto hrá, ale vidím len ???, ako viem z tých troch otáznikov vyčítať, kto sa za tým skrýva? -
23.09.2023 12:23
fíííha... a načo jej to je, keď vidí len otázniky, bez ELO? k čomu jej to pomáha? ako si teda vyberá hráčov, keď nevidí nicky, len otázniky a ani ELO nevidí, len ??? ?
tak teraz buď múdry, ty vševediaci... -
23.09.2023 11:56
pokojne napíš ty, lebo ako som už uviedla, ty všetko vieš, ty ma dokonca aj vidíš... )) -
23.09.2023 11:36
truhlík, zjavne útočíš na mňa, ale tvoje meno ťa presne vystihuje - všade bol, všetko videl a všetko vie (a narodil sa v kine na zábradlí)... predstav si, že ja nevidím kto hrá, lebo tam mám len otázniky, ja nemám pri tých otáznikoch zobrazené ELO, takže ja neviem, či beriem za súpera prvého, alebo posledného... chápen zí? či mám ešte raz a podrobnejšie... -
22.09.2023 20:47
ja ti mozem odpovedat, podla svojho nazoru... sukromny chat je na to, ked niekto chce s niekym pokecat bez svedkov, bud s vedomim, ze to nikoho ineho nezaujima alebo s potrebou intimity.
A vyska ELO je uvadzana na to, aby hraci mali predstavu o narocnosti supera; aby vedeli, ako "naplno" treba hrat, aby vyhrali, resp. aby si vybrali takeho supera, s ktorym ich hra bude aj bavit, aby neustale neprehravali alebo bez nejakej namahy stale lahko nevyhravali. -
21.09.2023 19:18
suhlasim, ze pravidla boli sporne, len napr. ja nepoznam tie odtienky vyznamov "nespisovne", "narecove", "zriedkave" atd... v tom sa necham poucit.
Aj kvoli tomu nie som si isty alebo chybne vyhodnocujem spravnost slov v tej hre.
A co sa tyka Jenkingsa, myslim ze toto mu nemoze vadit, lebo to je typovo uplne odlisna hra, neobera ho to o klientelu ani inak to nie je konkurencna hra.Naposledy upravené 21.09.2023 21:18 -
21.09.2023 19:16
Jano prečo, náhodou mňa to celkom zaujíma, tiež som si v tej relácii všimol tieto momenty, myslím, že tá relácia v TV nijako nekonkuruje tejto hre na nete, aby sa musel Big Boss na nás za túto debatu hnevať -
21.09.2023 17:48
Rado, dnes som o tejto „15. verzii“ pravidiel pol hodinu debatoval s členkou realizačného tímu a upozornil som ju, že pravidlá sú po jazykovej stránke nepresné, sporné a protirečivé.
Napríklad, už spomínané slovo ROBKA, ani podľa „15. verzie pravidiel“ nie je platné, pretože aj keď je v SSJ, je tam označené ako „nárečové“ a nárečové slová sú NESPISOVNÉ a tieto sú podľa pravidiel bod 2.4.1. neprípustné:
„Správnosť odpovedí súťažiacich posudzuje moderátor bezprostredne po odznení odpovede. Odpovede predstavujú slovo alebo ucelený slovný výraz, ktoré musia mať spisovný a verifikovaný tvar v súlade s Pravidlami slovenského pravopisu.“
Je ale nezmysel odvolávať sa na Pravidlá slovenského pravopisu (PSP), pretože tie stanovujú pravopis, nie spisovnosť, tú stanovujú jazykovedné slovníky (KSSJ, SSSJ, SSJ, ...) v okruhu slovnej zásoby a nespisovné slová označujú ako „nárečové, etnografické, regionálne, krajové, ľudové, slangové, subštandardné.“ Takéto označenie sa v PSP neuvádza, v PSP sa uvádza iba slovnodruhová a gramatická informácia.
Ďalší nezmysel je aj tebou spomínané ustanovenie:
„V prípade sporu platí pravidlo, že odpoveď bude uznaná vtedy, ak sa každé slovo, alebo jeho gramatický tvar bude nachádzať v niektorom zo slovníkov Jazykovedného ústavu Ľ.Štúra SAV. http://slovnik.juls.savba.sk“
Medzi tými slovníkmi je aj Historický slovník slovenského jazyka, ktorý obsahuje slovnú zásobu z predspisovného obdobia a to znamená, že prevažná časť slov sa dnes hodnotí ako nespisovné. Tento slovník je určený na výskum národného jazyka.
Realizačnému tímu som poslal aj naše „Pravidlá Slovníka SF“, aby aj oni zostavili pravidlá s vymenovaním platných zdrojov – slovníkov a aj s vymenovaním neprípustných kategórií slov.
Rado, ale o takýchto detailoch „cudzej“ hry poďme písať v súkromných správach, lebo je to nefér voči Honzovi.
Honzo, som si vedomý toho, že príspevky o „cudzej“ hre sem nepatria, preto moje komentáre môžeš vymazať.
-
21.09.2023 12:51
no lenze ty citas nejaku staru verziu pravidiel.. odvtedy sa 15x zmenili
aktualne znenie tu:
https://www.rtvs.org/media/a542/file/item/sk/0002/
st_8_2023_statut_televiznej_sutaze_lov_slov_.xLjl.pdf
v bode 2.4.1 (na ktorý sa odkazuje aj bod 2.4.7) je o.i. uvedené:
"V prípade sporu platí pravidlo, že odpoveď bude uznaná vtedy, ak sa každé slovo, alebo jeho gramatický tvar bude nachádzať v niektorom zo slovníkov Jazykovedného ústavu Ľ.Štúra SAV. http://slovnik.juls.savba.sk"
a teda chápem to tak, že platí ktorýkoľvek zo zobrazovaných slovníkov
Naposledy upravené 21.09.2023 14:51 -
20.09.2023 20:36
Rado, zo štatútu súťaže
https://www.rtvs.org/media/a542/file/item/sk/0002/st_4_2023_sttatut_televiznej_sutze_lov_slov_.NTJd.pdf
som skopíroval:
2.4.7. FINÁLE LOV SLOV
Vo finále ukáže moderátor dvom finalistom sadu písmen. Ich úlohou bude vytvoriť z daných písmen čo najviac slov. Všetky musia byť v prvom páde jednotného čísla s minimálnym počtom 5 písmen. Všetky slová musia byť uvedené v slovníkovej časti Pravidiel slovenského pravopisu, v Slovníku súčasného slovenského jazyka, v Krátkom slovníku slovenského jazyka, ktoré vydal Jazykovedný ústav Ľ. Štúra. Slová musia byť všeobecné, spisovné / nie vlastné mená, geografické a astronomické názvy, vulgarizmy , slangové a nárečové slová /.
A keďže slovo RAMBO nie je v uvedených slovníkoch, je iba v SCS, preto je jednoznačne neplatné.
Takisto slovo ROBKA nie je v uvedených slovníkoch, je iba v SSJ, preto je tiež neplatné.
-
20.09.2023 20:22
Jano, slovo RAMBO mi pri prvom nakrúcaní kola neuznali, ale okamžite som dal námietku a našli to slovo v SCS... Štatút súťaže považuje za platné iné slová ako sú tu v hre. Slovo ROBKA je v SSJ. A tiež ho súperovi uznali až po námietke.
Ale so slovom ALKOR máš pravdu. Také slovo neexistuje. Tak či tak, podpísal som súhlas s výsledkom súťaže, nič sa už nedá zmeniť.
Možno keby sa sťažoval niekto, kto nesúhlasil s tým, že všetko bolo v poriadku...
Časom som našiel viacero procesných chýb, ktoré spolu mohli spôsobiť že som nevyhral. Hlavne finálové kolo bolo poriadne sfušované, čo sa dodržiavania princípov súťaže týka, ale mali sme toho už všetci dosť, chcel som mať už pokoj a nie hádať sa s nimi a stráviť tam ďalšiu hodinu -
20.09.2023 20:20
pardon, pozerám, že som písal pod synovým kontom.. vodnaaR -
20.09.2023 20:04
Jano, slovo RAMBO mi pri prvom nakrúcaní kola neuznali, ale okamžite som dal námietku a našli to slovo v SCS... Štatút súťaže považuje za platné iné slová ako sú tu v hre. Overoval si to podľa ich definovaných zdrojov?
A mať dve kontá na jenom počítači je zakázané, takže buď toto niekto porušuje a riskuje ban (ak to nevie vierohodne obhájiť) alebo si spúšťa druhé konto (do 1300 ELO) na inom PC... podvodník si stále nájde cestu. Zabezpečenie sa stále zlepšuje, ale ochrana je vždy len reakciou na nájdenie diery v plote... takže podvodník je vždy o krok vpredu.. s tým nič nevymyslíš