Komentáre k hre Slovný futbal SK
Predchádzajúca stránka ďalšia stránka-
17.06.2023 12:16
-
17.06.2023 12:14
Lauren,
navrhol si doplniť slová:
knoty – popis: snurka v sviecka _ Lauren _ 16.06.2023 17:40
krpa – popis: zle hodena kocka _ Lauren _ 16.06.2023 17:41
náhod – popis: nadhodenie _ Lauren _ 16.06.2023 17:48
bedne – popis: plastové nadoby _ Lauren _ 16.06.2023 17:54
Slovo „knoty" (j. č. „knot“) nie je v OGSS, ani v SSSJ, takže je neplatné, preto som tvoj návrh zamietol.
Slovo „knot“ je české, slovenské je správne „knôt“ (s písmenom „ô“) a takéto slovo v hre je.
Slovo „krpa“ nie je v OGSS, ani v SSSJ, takže je neplatné, preto som tvoj návrh zamietol.
Slovo „náhod“ nie je v OGSS, ani v SSSJ, takže je neplatné, preto som tvoj návrh zamietol.
Toto slovo si už navrhoval pred 3 dňami 13.06.2023 21:03, prečo ho navrhuješ druhýkrát???!!!
Slovo „bedne“ (j. č. „bedňa“) je v OGSS označené ako nesprávne, takže je neplatné, preto som tvoj návrh zamietol.
Slovo „bedna“ je české, slovenské je správne „debna“ a takéto slovo v hre je.
-
17.06.2023 10:04
Ako pise Jano v odpovedi Meggie, kazdemu sa zdaju ako normalne ine slova. My na hornom Gemeri tiez nepozivame krajku ani fenu. Mame čipku a suku alebo psicu. A slova firhang, garadiče nie sú archaizmy, ale živé nárečové slová, ktoré sú úplne bežné na východe a čím ďalej na západ ideme, tým cudzejšie a archaickejšie sa môžu javiť.
Ale môžeme sa dohodnúť na iných pravidlách slovníka, než sú terajšie platné. Len to chce nejaký návrh.Naposledy upravené 17.06.2023 12:04 -
17.06.2023 10:01
ano, hrame okolo obeda nejake 2-3 priatelske hry s PLAYFORFUN, tak to vysvetluje tu spolocnu wifi. -
17.06.2023 05:07
Áno, oranžově podbarvení jsou hráči kteří dali "hrát s přítelem" a nebo hrají odvetný zapas -
16.06.2023 20:50
Meggie,to nemyslis dufam vazne,ze chces hracom urcovat cas,kedy mozu hrat.... -
16.06.2023 19:44
strelec,
tiež som videl hrať Vodnaara a PLAYFORFUNa, hrali „voľnú hru“ a boli podfarbení oranžovo, no myslím si, že oranžové podfarbenie sa zobrazuje po kliknutí na HRAŤ S PRIATEĽOM (po zaslaní linku).
Možno sa mýlim a Honzo nám to odborne objasní.
-
16.06.2023 19:37
Meggie,
asi si ma zle pochopila, ja som naopak rád, keď tu hráči píšu svoje subjektívne pocity, lebo sa z nich dozviem veľa zaujímavých informácií o slovenčine a to následne konzultujem s jazykovedcami, čím sa skvalitňuje jazyková úroveň tejto hry.
Ale v prípade tebou navrhovaných českých „udomácnených“ slov by som u jazykovedcov neuspel, pretože oni majú svoj spôsob a systém zostavovania slovníkov a musíš uznať, že kvôli nám – hráčom SF svoj systém meniť nebudú.
Napriek všetkému budem rád, keď tu budeš písať ďalšie návrhy.
A prečítaj si aj záložku PRAVIDLÁ, možno budeš mať k nim pripomienky, môžeme ich tu spoločne prediskutovať.
-
16.06.2023 19:12
Ďakujem aj tebe, admin. Jano. Aj ja som zo stredného Slovenska a u nás sa používajú. Ale to nevadí. Radšej sa o svojich subjektívnych pocitoch už nebudem nabudúce vyjadrovať písomne. -
16.06.2023 18:49
Meggie,
ale v jazykovedných slovníkoch nie je označenie „udomácnené české slová“, je v nich len označenie „nesprávne“ (čechizmus) a uvádza sa aj „správny“ slovenský tvar.
Ako by si chcela rozhodovať, ktoré české slová sú „udomácnené“ a ktoré nie sú???
To, že ty vnímaš české slová „fena, fenka, krajka“ ako „udomácnené“ je tvoj subjektívny pocit, ale hociktorý iný hráč ich môže vnímať ako „neudomácnené“ a naopak, môže sa dožadovať iných českých slov, ktoré sú podľa jeho subjektívneho pocitu „udomácnené“.
Potrebujeme však objektívne stanovisko jazykovedcov, aby určili, ktoré české slová sú „udomácnené“, no toto v jazykovedných slovníkoch nie je.
V prvom komentári 13.06.2023 10:50 si napísala:
„ja sa len chcem prihovoriť za niektoré české výrazy, ktoré sa udomácnili aj u nás. Mám na mysli práve tie, ktoré si neuznal, lebo sú české. Slová ako fenka, fena, krajka. Veď tieto bežne používame všetci.“
Ja pochádzam z juhu stredného Slovenska (Divín, okr. Lučenec), tu sa české slová „fenka, fena, krajka“ vôbec nepoužívajú, lebo sa používajú slovenské slová „suka, sučka, čipka“. Dá sa predpokladať, že takto je to aj v iných regiónoch Slovenska.
A to znamená, že tvoje vyjadrenie – české slová „fenka, fena, krajka“ bežne používame všetci – je mylné.
-
16.06.2023 17:55
Ďakujem, jenkings. Možno by bolo na zváženie, keby sa liga hrala v nejakom časovom rozmedzí. Vtedy ba sa tu stretlo určite viac hráčov naraz. Možno aj 3x denne alebo aj viac. A tie návrhy slov by sa mohli písať napr. aj sem, do komentárov. -
16.06.2023 17:23
Meggie - problém je právě v tom, že nejde definovat, která slova by pak měla být uznána a která ne. Někomu bude připadat běžnější jedno slovo, někomu jiné a pak by vznikaly dohady, co uznat a co ne. Zároveň by nebylo možné pro to definovat pravidla.
Co se týče rozdělení ligy, tak tento návrh tu už padl mnohokrát. Celý problém spočívá v tom, že v případě, že by se liga rozdělila na silnější a slabší, v ideálním případě by to rozdělilo hráče napůl. To znamená, že pokud třeba teď všichni čekají na ligovou hru průměrně třeba 10 minut, bylo by to najednou 20 minut. To už se nikomu nebude chtít. Bohužel tady na to není dostatek hráčů
Nicméně dlouho přemýšlím nad tím, jak tuto situaci vyřešit ku spokojenosti všech, ale zatím se mi stále nedaří přijít na nic uspokojivého. -
16.06.2023 17:18
Ďakujem za čiastočnú odpoveď, admin. Ja som nemyslela prevziať všetky české slová, ale iba tie, ktoré sa u nás udomácnili.Medzi ne určite patria aj tie 3 spomenuté (fena, fenka, krajka). Určite ich používame častejšie ako nejaké archaizmy, ktoré spomenul vodnaaR ako príklad (grula, firhang, garadiče). Kedysi dávno som tu hrávala (na geewe)a zažila som ešte tie začiatky, keď sa schvaľovali a zároveň rušili niektoré slová. Ale potom som dlho nebola na hrách a až teraz som SF náhodne objavila. Stále napíšem pri hre slová, ktoré sa používali kedysi, napr. rek, osina a pod., ale mi ich už nevezme. Toto bol taký môj návrh, ktorý samozrejme nemusí padnúť na úrodnú pôdu. A čo tá 2. časť môjho komentára, že by boli v lige nejaké kategórie podľa výkonnosti, aby sme aj my slabší mali šancu uspieť.? -
16.06.2023 15:55
ta spolocna wifi s PLAYFORFUNOM by musela mat paradny vykon, kedze sme od seba asi 30km Akym mentalnym saltom si prisiel k zaveru, ze mame rovnaku wifi? Co znamena "svietia na oranzovo"? To je farba cakajuceho na hru?Naposledy upravené 16.06.2023 17:55 -
16.06.2023 15:52
nie, Strelec, necakal som na teba. Prihlasil som sa a dal som hrat ligu, bez prezerania, kto hra. Preco by som mal na teba cakat? -
16.06.2023 09:56
V mojom paneli to nerobí, iba v súperovom -
16.06.2023 06:13
Mělo by to být výchozí chování prohlížeče, že když se ten box vyprázdní a znova naplňuje, tak se ten scroll nastaví nahoru. Alespoň mně to tak vždy dělalo. Ale evidentně to tak tedy není všude. Podívám se na to. -
15.06.2023 20:17
Vodnár ďakujem. Už som sa začal o seba báť. -
15.06.2023 19:45
jenkins, aj na mna (a uz som sa stretol s tym ze aj na inych) posobi zmatocne to, ze ked si listujem v zozname vytvorenych slov supera po konci kola, tak aj v dalsom kole je ten zoznam na konci kola rovnako posunuty a nevidno najdlhsie slovo, co vyvolava klamlivy pocit ze som dal dlhsie slovo. Dal by sa ten posun pocas dalsieho kola vyresetovat? Nastavit na nulu? -
15.06.2023 07:10
Koukal jsem do logu, a nevidím, proč by mělo první dvě kola přidělit červenou kartu? V prvním kole jste dostali oba jednu žlutou za nevyužití všech písmen.
Další dvě kola nebyla nikomu přidělena ani jedna karta, protože jste oba využili všechna písmena a měli jste stejně dlouhá nejdelší slova. až na konci 4. kola dostala další žlutou za nejdelší slovo, které jsi měl ty delší
navrhla si doplniť slovo:
kojenec – popis: Dieťa ktoré dojči _ Kajka _ 17.06.2023 00:09
Slovo „kojenec“ je v SSSJ označené ako nesprávne, takže je neplatné, preto som tvoj návrh zamietol.
Slovo „kojenec“ je české, slovenské je správne „dojča“ a takéto slovo v hre je.